|
نويسندگان :
:: احمدی
آمار بازديد :
:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin
<-PollName->
<-PollItems->
آمار
وب سایت:
بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 225
بازدید هفته : 694
بازدید ماه : 258
بازدید کل : 65363
تعداد مطالب : 108
تعداد نظرات : 202
تعداد آنلاین : 1
|
|
|
|
پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش
آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود
آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .
|
|
|
نرم افزار اندروید راشــــد |
|
|
|
نوشته شده توسط
احمدی در جمعه 30 آبان 1399 |
|
|
|
نرم افزار اندروید آشنایی با سوره های قرآن |
|
|
|
نوشته شده توسط
احمدی در چهار شنبه 19 دی 1397 |
|
|
|
دانلود نرم افزار قرآنی راشد( 19/12/1395) |
|
|
|
|
|
نوشته شده توسط
احمدی در جمعه 20 اسفند 1395 |
|
|
|
تجزيه و تركيب حزب اول قرآن همراه با تعيين نوع وقف و ابتدا در هريك ازكلمات |
|
|
تجزيه و تركيب حزب اول قرآن همراه با تعيين نوع وقف و ابتدا در هريك ازكلمات
علائم مورد استفاده
ت ـ تام .
ك ـ كافى .
ح ـ حسن .
ق ـ قبيح .
ج ـ جايز.
كلمات قرآنى ـ نقش آنها در جمله ـ وقف ـ ابتدا
بسم ـ جار و مجرور, متعلق به فعل محذوف (ابتداء) ـ ق ـ ت .
اللّه ـ مضاف اليه ـ ح ـ ق .
الرحمن ـ صفت براى اللّه ـ ح ـ ق .
الرحيم (1) ـ صفت براى اللّه ـ ت ـ ق .
الحمد ـ مبتدا ـ ق ـ ت .
للّه ـ جار و مجرور, متعلق به محذوف , خبر ـ ح ـ ق .
رب ـ صفت براى اللّه ـ ق ـ ق .
العالمين (2) ـ مضاف اليه ـ ح ـ ق .
الرحمن ـ صفت براى اللّه ـ ح ـ ق (ج ).
الرحيم (3) ـ صفت براى اللّه ـ ح ـ ق (ج ).
مالك ـ صفت براى اللّه ـ ق ـ ق (ج ).
يوم ـ مضاف اليه ـ ق ـ ق .
الدين (4) ـ مضاف اليه ـ ت ـ ق .
اياك ـ مفعول به براى نعبد ـ ق ـ ت .
نعبد ـ فعل و فاعل (نحن ) ـ ك ـ ق .
و ـ حرف عطف ـ ق ـ ك .
اياك ـ مفعول به مقدم ـ ق ـ ك .
نستعين (5) ـ فعل و فاعل (نحن ) ـ ت ـ ق .
اهدنا ـ اهد, فعل و فاعل (انت ), نا, مفعول به ـ ح ـ ت .
الصراط ـ مفعول به دوم ـ ح ـ ق .
المستقيم (6) ـ صفت براى الصراط ـ ح ـ ق .
صراط ـ بدل از الصراط ـ ق ـ ق (ج ).
الذين ـ مضاف اليه ـ ق ـ ق .
انعمت ـ فعل و فاعل (ت ) ـ ق ـ ق .
عليهم ـ جار و مجرور, متعلق به انعمت ـ ح ـ ق .
غير ـ بدل از الذين ـ ق ـ ق .
المغضوب ـ مضاف اليه ـ ق ـ ق .
عليهم ـ جار و مجرور متعلق به المغضوب ـ ح ـ ق .
و ـ حرف عطف ـ ق ـ ق .
لا ـ لا زايد, تاكيدكننده نفى ـ ق ـ ق .
الضالين (7) ـ معطوف به مغضوب ـ ت ـ ق .
:: موضوعات مرتبط:
قرآنی،
آموزش تجوید،
قرائت،
حفظ قرآن کریم،
مقالات قرآنی،
،
|
نوشته شده توسط
احمدی در جمعه 5 تير 1391 |
|
|
|
مرور و تثبيت محفوظات گذشته |
|
|
مرور و تثبيت محفوظات گذشته
يكي از وظايف مهم حافظ قرآن كه ازحفظ روزانه نيز اهميت بيشتري دارد: تلاش براي تثبيت و فراموش نكردن آياتي است كه قبلاً آنها را حفظ كرده است. بعضي افراد بعد از اينكه چند صفحه از قرآن را به خاطر سپردند از تكرار و ممارست روزانه غفلت ميورزند و در پي افزايش محفوظات خود هستند و با اين كار جهت پيشرفت و به پايان رساندن قرآن عجله ميكنند، ... غافل از آن كه در صورت عدم تكرار روزانه به طور منظم تمام آيات گذشته را از ياد ميبرند.
حافظ براي استحكام محفوظات به دو برنامه دقيق نيازمند است:
1. برنامه كوتاه مدت:
حافظ بايد روزانه به طور منظم آيات حفظ شده در پنج روز گذشته را تكرار نمايد، يعني اگر با خود قرار گذاشته كه هر روز يك صفحه را حفظ نمايد. بعد از حفظ آن بايد پنج صفحه گذشته را نيز حتماً تكرار نمايد و به هيچ عنوان از آن تخلف نكند.
قابل توجه است كه حافظان محفوظات گذشته را بايد به طور كامل از حفظ تكرار نمايد به روخواني آن اكتفا نكند.
2. برنامه بلند مدت:
در اين قسمت حافظ بايد با برنامهريزي حساب شده روزانه حداقل يك دهم محفوظات خود را مرور نمايد، يعني اگر حافظ كل قرآن است بايد 3 جزء را در طول روز قرائت كند و اگر حافظ 5 جزء ميباشد، هر روز نيم جزء را مرور نمايد.
بنابراين بايد در مدت 10 روز تمام محفوظات خود را دوره كند و در صورت تخلف از اين برنامه به حفظ او خلل وارد خواهد آمد.
حافظ ميتواند مقدار مرور خود را در طول روز تقسيم بندي كرده و در ساعات مختلفي آن را انجام دهد، مثلاً حافظ نصف قرآن ميتواند نيم جزء اوّل صبح و نيم جزء وسط روز و نيم جزء نيز آخر شب تلاوت نمايد.
اين مطلب را دوباره متذكر ميشويم كه نبايد محفوظات روز گذشته را از روي قرآن انجام دهد و حتماً بايد از حفظ بخواند
:: موضوعات مرتبط:
حفظ قرآن کریم،
مقالات قرآنی،
نرم افزار قرآنی راشد،
،
|
|
|
نوشته شده توسط
احمدی در جمعه 3 تير 1391 |
|
|
|
روش حفظ قرآن و رفع اشكالات |
|
|
روش حفظ قرآن و رفع اشكالات
بعد از اينكه بحث از مقدمات و لوازم پيش نياز حفظ، (يعني اموري كه راه را براي به خاطرسپاري هموار ميسازد و در انسان آمادگي لازم را ميآفريند) اجمالاً گذشت، جاي آن دارد كه كار آمدترين روش حفظ نيز بيان شود.
هر شخصي بايد با توجه به ظرفيت ويژه و فرصت و زماني كه در اختيار دارد، راهي مناسب را در پيش بگيرد ولي شايد خطا نباشد اگر بگوييم همه راهها در واقع به طرق خاصي منتهي ميگردد، ولي در جزئيات با يكديگر مختلف و متفاوتند، آنچه همگان بر آن اتفاق دارند سه اصل عمده است:
1. تكرار
2. تمركز
3. دقت
حفظ قرآن چيزي جز تكرار نيست و كساني كه يك متن خاص را بارها تكرار ميكنند، سرانجام آن را به خاطر ميسپارند و اگر تكرار توأم با تمركز و دقت نيز باشد نتيجه مضاعف خواهد بود، دقت و تمركز در امر حفظ از اهميت بسيار زيادي برخوردار است، همانگونه كه ميبينيم اگر از كسي پرسش شود كه پيراهن شما چند دكمه دارد؟ با اين حال كه روزانه چندين بار آن را ميپوشد و باز ميكند، نميتواند آن را به درستي پاسخ گويد. به اين خاطر كه هنگام باز و بسته كردن دكمهها دقت لازم را نداشته است، در حفظ قرآن نيز دقت در كنار تمركز و تكرار بسيار لازم و ضروري است.
براي حفظ كردن يك سوره طولاني خوب است، آن سوره به چند دسته از آيات (براساس موضوع و يا آهنگ آيات) تقسيم گردد و هر دسته را جداگانه حفظ كرده و به دستههاي قبلي متصل كند. البته نيازي نيست حتماً يك دسته را در يك جلسه حفظ نمايد، بلكه مهم آن است كه در ذهن آن آيات را را در يك دسته و مجموعه قرار دهد، با اين كار حجم سوره كمتر به نظر ميرسد و حافظ تسلط بيشتري بر آن سوره خواهد داشت، مثلاً براي حفظ سوره نباء ميتوان آن را به 3 گروه از آيات تقسيم كرد، ابتدا از آيه اوّل تا آيه شانزدهم كه غالباً بيان پديدههاي طبيعي است، در دسته اوّل و آيات هفدهم تا سيام كه در وصف قيامت است در دسته دوّم و بقيه آيات در دسته سوّم قرار گيرد.
آيات به چه صورت حفظ شوند؟
ابتدا بايد آيات مشخص شده كه دستهبندي شدهاند را چندين بار با دقت تمام و با تأني تلاوت گردد، بويژه كساني كه قادر به تلاوت قرآن با رعايت تجويد و لحن زيبا هستند ميتوانند آيات را با صوت و با دقت و تمركز و تعمق بر روي كلمات و حركات تلاوت نمايند، زيرا اين عمل علاوه بر اينكه مانع از اشتباه حفظ كردن كلمات و حركات ميگردد، باعث آشنايي كلي با آيات مورد نظر نيز شده كه خود عامل مهمي در راحتي و سهولت حفظ است، در اين باره قرائت آيات همراه با نوار ترتيل به مراتب بهتر است.
براي حفظ يك آيه كوتاه بايد آن را با توجه كامل به حروف و كلمه موجود در آن چندين بار تلاوت كرد، چون حفظ كردن چيزي جز دقت و تأمل قابل توجه بر روي هر يك از كلمات و استقرار آنها در ذهن نيست و تعداد و دفعات تكرار بستگي به توانايي حافظ و استعداد شخص و سخت يا آسان بودن آيه دارد. برخي افراد شايد با يكبار خواندن يك آيه كوتاه را به خاطر بسپارد و برخي به تكرار بيشتري نياز داشته باشند. بنابراين با چندين بار خواندن آيه (البته با دقت و تمركز نه خواندن معمولي) قسمت زيادي از آيه در ذهن جاي ميگيرد و بعد از آن بايد بدون استفاده از قرآن و به كمك حافظه آن را تلاوت كند و هر جا انسان كلماتي را فراموش كرد و نتوانست كلمات مورد نظر را در ذهن خود بيابد به قرآن رجوع نمايد و سپس آن را به ذهن بسپارد و چندين بار آن را از حفظ بخواند.
به همين ترتيب در مورد بقيه آيات عمل نمايد، تا اينكه بتواند آن را به طور كامل و به راحتي از حفظ بخواند، آنگاه آيه را حداقل 5 بار از حفظ بخواند تا مطمئن شود آن را خوب به خاطر سپرده است و بايد بتواند آن را روان و راحت بخواند نه با دشواري و سختي. و نكته مهم ديگر آن است كه تا آيهاي را به خوبي حفظ نكرده است، نبايد سراغ آيه ديگري برود و در صورت عدم توجه به اين مسئله قطعاً با مشكلاتي مواجه خواهد شد.
بعد از اتمام آيه اوّل و اطمينان به تسلط و استواري حفظ آن ميتواند سراغ آيه بعد برود و آن را به طريقي كه گفته شد حفظ نمايد.
پس از بخاطر سپردن كامل آن به آيه قبل برگردد و آن را از حفظ بخواند تا متوجه شود كه آن را همچنان خوب و روان ميخواند يا اينكه با اشكالاتي مواجه شده است، در صورت برخورد با اشكال، آن را برطرف نموده و آن گاه هر دو آيه اوّل و دوّم را با هم از حفظ بخواند.
پس از آن آيه سوّم را شروع كرده و پس از فارغ شدن از حفظ آن به طرقي كه گفته شد، آيات گذشته را با يكديگر بخواند و به خاطر بسپارد و به همين روش ادامه دهد تا مقدار آيات مقرر و تنظيم شده به پايان برسد.
بعد از آنكه آيات مشخص شده براي يك روز به پايان رسيد (با توجه به تصميم انسان كه چه مقدار را قرار گذاشته آن را حفظ نمايد، نصف صفحه و يا يك صفحه و يا ...) لازم است چندين بار همه آيات مورد نظر را به ترتيب و روان از حفظ بخواند و اگر به اشكالاتي برخورد كرد با مراجعه به قرآن آن را اصلاح نمايد و با تكرار، آن را به ذهن بسپارد.
ترتيب آيات:
لازم است تصوير دقيق مكان هر آيه و بلكه هر كلمه از آيه در صفحه، كاملاً به ذهن انتقال يابد و حافظ براي اين كار در هنگام حفظ و يا مرور بايد نگاهي دقيق به خط قران داشته باشد.
همچنين ترتيب آيات نيز بسيار قابل توجه و مهم است و بايد آن را به خاطر سپرد، براي حفظ ترتيب دو آيه بايد هميشه ابتدا و پايان هر آيه را با تكرار زياد به خاطر سپرد، و حافظ هنگام مرور يك آيه، مناسب است، انتهاي آن آيه را به قسمت ابتدايي آيه بعد متصل و با تكرار زياد آن بين آن دو ارتباط برقرار كند، به اين ترتيب بعد از پايان تلاوت يك آيه خود به خود آيه بعد نيز به خاطر ميآيد.
:: موضوعات مرتبط:
حفظ قرآن کریم،
مقالات قرآنی،
نرم افزار قرآنی راشد،
،
|
|
|
نوشته شده توسط
احمدی در جمعه 6 تير 1391 |
|
|
|
سفارش به حفظ قرآن از سـوى بـزرگـان دين |
|
|
سفارش به حفظ قرآن از سـوى بـزرگـان دين
سخن شهيد ثانى
او يكى از دانشمندان بزرگ شيعه و قارى برجسته , درباره ى حفظ قرآن چنين مى گويد: ...
اگر كسى در خردسالى و دوران نوجوانى تحصيل علم راآغازكند, نظر به اين كه واجد صلاحيت تـرقـى و پيشرفت در مراحل مختلف علوم است و نيز داراى اهليت و آمادگى براى كسب فقاهت و بـصـيـرت ديـنـى از راه اسـتدلال و براهين است , بايد درآغاز كار به حفظ قرآن كريم و تجويد آن بـرمـبناى ضوابط معتبراشتغال ورزد, چون حفظ كردن قرآن كريم و تجويد صحيح آن مى تواند به صورت يك كليد مشكل گشاى متناسب و باورى توفيق آفرين درآيد و نيز جان و دل نورانيت يافته و انسان درزير سايه ى آن براى درك و فهم ساير علوم آمادگى پيداكند.
آن گاه كه محصل از حفظ و تـجـويـد و قـرائت قـرآن كـريم فارغ گشت , مى تواند سرگرم فراگرفتن علوم عربيت گردد.
, زيراعلوم عربيت نخستين ابزار فهم و مهم ترين اسباب درك علوم دينى است .
بنابراين , بايد نخست پـس از حفظ قرآن كريم علم صرف , علم نحو, علوم عربيت ديگر, فن منطق , علم كلام , علم اصول فـقـه , عـلم درايه الحديث , قرائت حديث , تفسيرآيات الاحكام , كتب فقهى و آن گاه كه دانشجو از تـمـام ايـن عـلوم ومعارف بهره ى لازم را دريافت كرد, مى تواند درتفسير قرآن كريم كار خويش را آغـازكند.
بنابراين همه ى اين علوم ودانش هاى مذكور مقدمه و زمينه ساز ورود در تفسير قرآن كريم است .
:: موضوعات مرتبط:
قرآنی،
حفظ قرآن کریم،
مقالات قرآنی،
نرم افزار قرآنی راشد،
،
|
نوشته شده توسط
احمدی در جمعه 3 تير 1391 |
|
|
|
حضرت امام هادی علیه السلام |
|
|
نام شریف دهمین امام شیعیان حضرت امام هادی علیه السلام، علی است. در میان القاب فراوان آن امام، «هادی» شهرت بیشتری دارد. کنیه امام هادی علیه السلام ابوالحسن است. سال ولادت حضرت هادی 212 یا 214 هـ.ق است و محل ولادتش، جایی به نام صریا در نزدیکی مدینه .
پدر بزرگوار امام هادی، حضرت امام محمد جواد علیه السلام است و مادر بزرگوارش بانویی به نام سمانه مغربیه. از دوران کودکی امام هادی جز چند واقعه، چیزی در تاریخ ثبت نشده است. با شهادت امام جواد علیه السلام در سال 220 هـ.ق، حضرت هادی در سن هشت یا شش سالگی به امامت رسیدند.
:: موضوعات مرتبط:
اهل البیت،
حفظ قرآن کریم،
،
|
نوشته شده توسط
احمدی در جمعه 25 تير 1391 |
|
|
|
|
نوشته شده توسط
احمدی در دو شنبه 3 تير 1391 |
|
|
|
دانش اسباب نزول ( قسمت اول ) |
|
|
دانش اسباب نزول ( قسمت اول )
نـوشـتـارى كـه در پـيـش رو داريد, تحقيقى است درباره اسباب نزول قرآن كه خود موضوعى از علوم قرآنى است. دربـاره اسـبـاب نـزول, سـخن بسيار است و كمتر نوشته اى را مى توان يافت كه همه مـبـاحـث اسـبـاب نـزول را شامل باشد. ما نيز ناگزيريم در اين نوشتار, به صورت گزينشى عمل كنيم. در مقدمه اين پژوهش, بيان نكاتى چند ضرورى است كه نخست بدانها مى پردازيم :
تعريف علوم قرآنى
چـنـانـچـه يادآور شديم, بحث اسباب نزول, از جمله مباحثى است كه در قلمرو علوم قـرآن مـطـرح بوده و هست, از اين روى, جا دارد كه ابتدا نگاهى به اصطلاح ((علوم قرآن)) داشته باشيم.
واژه ((عـلـوم قـرآن)) دو كـاربـرد دارد: گـاه مـنظور هر دانش و آگاهى است كه مـى تـواند درباره قرآن مطرر شود و مرتبط با قرآن باشد كه در اصطلاح ((علوم قرآن اضافى)) ناميده مى شود.
ديـگرى به اعتبار اين كه در طول زمان, سرانجام مباحثى درباره قرآن و مرتبط با آن شكل گرفته و به مجموعه آن مباحث, عنوان ((علوم قرآن)) را داده اند كه در اين صـورت, قلمرو علوم قرآن معّين و محدود خواهد بود و آن را در اصطلاح ((علوم قرآن الـبته اين تعريف, قابل نقد است, زيرا بر اين اساس بايد علم صرف و نحو و معانى هر علمى كه در خدمت قرآن يا مستند به آن باشد, علوم قرآن اضافى ناميده مى شود.علوم قرآن اضافى را چنين تعريف كرده اند: ((كل علم يخدم القرآن او يستنداليه...))1اسمى يا علمى)) گويند.
و بـيـان و بـرخى علوم انسانى و تجربى, كه در فهم قرآن دخالت دارند و مى توانند مـورد اسـتـفـاده گيرند, از علم قرآن به شمار آيند! با اين كه چنين نيست, زيرا مـنـشائ اين علوم, قرآن نمى باشد, و قبل از قرآن مطرح بوده و يا بدون ارتباط با قرآن مطرح شده و شكل گرفته اند.
پـس سزاوار اين است كه بگوييم ((علوم قرآن اضافى)) علومى است كه در دامان قرآن و در پـى تـلاش براى شـنـاخـت آن مطرر شده و يا قابل طرراند; مانند علم ناسخ و منسوخ, اعجاز قرآن, اعراب قرآن, نكات ادبى, بلاغى, اخلاقى, اجتماعى و....
بـنـابـرايـن, عـلـم فقه تا آن جا كه درباره آيات الاحكام و مستندات قرآنى بحث مـى كند, از علوم قرآن (به معناى نخست) به شمار مىآيد, ولى هرگاه درباره منابع ديگر و مستند به حديث يا عقل و يا اجماع بحث كند, خارج از علوم قرآن اضافى است.
علوم قـرآن عـلمى, دانشى شكل يافته و تدوين شده است كه داراى مباحث و فصلهاى مشخصى است و در هر فصل آن خصوصيتى از قرآن مورد بررسى قرار گرفته است.
بـنـابـرايـن, قلمرو و مباحث ((علوم قرآن علمى)) محدود و معيّن است و منحصر در همان مباحثى كه معمولا كتابهاى علوم قرآن به آنها پرداخته اند.
پس اگر ((زركـشـى)) گفته است: ((علوم قرآن شمارش نمى شود.))2 منظور علوم قرآن اضافى بوده است, نه علوم قرآن علمى.
و اگـر سـيوطى مى نويسد : ((علم طب, جدل, هيئت و... از علوم قرآنى است.))3 ممكن اسـت نظرش ((علوم قرآن اضافى)) باشد, آن هم آن مقدار از اين مباحث كه مستند به آيات قرآن و يا درباره قرآن طرر شده باشند و نه همه مباحث اين علوم. اگر سخنان زركشى و سيوطى را اين چنين توجيه كنيم, اشكال برخى اشكال كنندگان بر ايـشـان وارد نـخـواهـد بـود كه گفته اند: ((اينان گرفتار زياده روى شده اند.))4
تاريخ پيدايش و تكامل علوم قرآن
درباره تاريخ پيدايش واژه ((علوم قرآن)) آراى مختلفى اظهار شده است كه عبارتند از:
:: موضوعات مرتبط:
قرآنی،
تفسیر،
قرائت،
اهل البیت،
حفظ قرآن کریم،
،
|
نوشته شده توسط
احمدی در شنبه 4 تير 1390 |
|
|
|
بهترين شيوه حفظ قرآن كريم |
|
|
بهترين شيوه حفظ قرآن كريم
شكي نيست كه افراد مختلف داراي شرايط و ويژگيهاي متفاوتي مي باشند و هر كس با شناختي كه از ظرفيت و استعداد خود دارد مي تواند بهترين شيوه ها را برگزيند. اما شايسته است تا به نكاتي كه در خلال سالها تجربه و ممارست به دست آمده است و بيشترين سهم را در حفظ دارند به طور خلاصه اشاره شود.
1- روش حفظ:
به سه شيوه مي توان آيات را حفظ كرد
الف ـ از طريق تكرار و تمرين.
ب ـ با استفاده از نوارهاي ترتيل.
ج ـ با نوشتن آيات.
ولي از ميان اين سه شيوه اول توصيه مي شود. اما نكته اي كه ذكرش لازم است و به حفظ كردن كمك فراوان مي كند اين است كه هدف فرد نبايد تنها اكتفا به حفظ قرآن باشد بلكه با خود اينگونه فكر كند كه علاوه بر قرآن مثلاً نهج البلاغه را هم حفظ خواهم كرد. اگر چنين هدفي را تعقيب كند و پشتكار و استمرارش را با مدد از توفيقات الهي همراه سازد مي تواند قرآن كريم را زودتر حفظ كند و در عين حال از ادامه كار خسته نشود. چنانكه اين امر در طي كردن مدارج مختلف تحصيلي نيز صادق است. دانش آموزي كه به مراحل عالي تر فكر كند موفق تر از ديگر دانش آموزي است كه اين انديشه را در سر ندارد.
2- شرايط حفظ:
شرايط حفظ را به دو دسته فردي و عمومي مي توان تقسيم كرد:
:: موضوعات مرتبط:
قرآنی،
حفظ قرآن کریم،
،
:: برچسبها:
حفظ,
روش حفظ,
حفظ قرآن,
حفظ قران,
|
نوشته شده توسط
احمدی در شنبه 26 ارديبهشت 1392 |
|
|
|
|
به وبلاگ من خوش آمدید.
اَللّهُمَّ اِنّی قَدْ قَرَأْتُ ما قَضَیْتَ مِنْ كِتابِكَ الَّذی اَنْزَلْتَ عَلی نَبِیِّكَ الصّادِقِ، فَلَكَ الْحَمْدُ رَبَّنا.
اَللّهُمَّ اجْعَلْنی مِمَّنْ یُحِلُّ حَلالَهُ وَ یُحَرِّمُ حَرامَهُ، وَ یُؤْمِنُ بِمُحْكَمِهِ وَ مُتَشابِهِهِ، وَ اجْعَلْهُ لی اُنْساً فی قَبْری، وَ اُنْساً فی حَشْری، وَ اجْعَلْنی مِمَّن تُرَقّیهِ بِكُلِّ ایَهٍ قَرَأَها دَرَجَهً فی اَعْلا عِلِّیّینَ، امینَ رَبَّ الْعالَمینَ.
این وبلاگ برای معرفی نرم افزار راشد(نرم افزار مخصوص آموزش تجوید وصوت و لحن در قرائت قرآ ن مجید ایجاد گردیده است.مارا از نظرات خود بهرمند سازید.
این نرم افزار رایگان است
با تشکر
احمدی
a.ahmadi54@gmail.com
a.ahmadi1354@yahoo.com |
|
:: بهمن 1402;
:: آذر 1401;
:: فروردين 1399;
:: فروردين 1398;
:: دی 1397;
:: اسفند 1395;
:: ارديبهشت 1395;
:: مهر 1393;
:: تير 1393;
:: خرداد 1393;
:: فروردين 1393;
:: بهمن 1392;
:: مهر 1392;
:: شهريور 1392;
:: مرداد 1392;
:: تير 1392;
:: خرداد 1392;
:: ارديبهشت 1392;
:: فروردين 1392;
:: اسفند 1391;
:: بهمن 1391;
:: دی 1391;
:: آذر 1391;
:: آبان 1391;
:: مهر 1391;
:: شهريور 1391;
:: مرداد 1391;
:: تير 1391;
:: ارديبهشت 1391;
:: اسفند 1390;
:: شهريور 1390;
:: تير 1390;
:: خرداد 1390;
:: ارديبهشت 1390;
|
|
قرآن , آموزش , ماه , رمضان , http://www , quranhefz , ir/clip/ , عجم , حضرت علی علیه السلام , قرائت , صبا , شحات انور , نهاوند عبدالباسط , سوره یس , کتاب فلش ,
|
|